Google Adwords Nasıl Çalışır? | Seo Forumu, Google Forumu, Webmaster Forumu - Google Forum!

Search Engine Optimization!

Platform sizlere, Google servisleri ve Seo hakkında destek alma, bilgi edinme ve tartışma olanağı tanır. Katılım ve kullanım tamamen ücretsizdir.

Google Adwords Nasıl Çalışır?

Pi

Yönetici
Moderatör
Katılım
15 Nis 2020
Mesajlar
1,395
Aldığı beğeni
3
Yaş
35
Konum
Alaska
Cinsiyet
Erkek
Google Adwords Nasıl Çalışır?
Google Adwords sistemi, reklam verenlerin müşterilerine en etkin şekilde ulaşabilmeleri için pek çok farklı görünüm ve mecrada reklam yayınlayabilme seçenekleri sunuyor. Bu seçenekler şu şekilde sıralanabilir:

• Arama ağı reklamları
• Görüntülü reklamlar
• Video reklamlar
• Uygulama reklamları

Adwords Aracının Çalışma Sistemi
Google, Adwords reklamlarınızın hedef kitlenize görüntülenmesinde Adwords reklam bakiyenizden herhangi bir ücret kesmez. Sadece müşteri adaylarınız reklamınızı görüp tıkladığında ücretlendirilirsiniz. Google Adwords reklamlarıınızın üst sıralarda yer almasının tek koşulu verdiğiniz tıklanma başı maliyetler (TBM) değildir. Google Adwords reklamveren ve kullanıcı deneyimlerini korumak için anahtar kelimelere 1-10 arasında bir kalite puanı atar. Bir kullanıcı Google arama motorunda bir şey aradığında bu anahtar kelimeye reklam veren sizin ve rakiplerinizin tıklanma başı maliyetleri (TBM) ile kalite puanları çarpılarak bir açık arttırmaya tabi tutulursunuz. Bu açık arttırma sonucunda da aranan anahtar kelime için sıralamanız belirlenir. Dünyanın teknoloji devi Google’ın sistem algoritmasına göre yapılan her aramada tüm reklamverenler aynı açık arttırmaya girmektedirler. Yani reklam anahtar kelime sıralamanız her aramada kalite puanınıza göre değişmektedir. Kalite puanınızı belirleyen faktörler ise tıklama oranı (TO), açılış sayfanızın kalitesi (kullanıcı odaklı şeffaflık, alakalı içerik, kolay gezinebilirlik), anahtar kelimenizin adwords reklamıyla olan alaka düzeyidir.

Adwords Sistemindeki Güncel Değişiklikler Nelerdir?
→ Yazım yanlışı yeniliği: Adwords reklam kampanyası oluştururken tam eşleşmede yapılan yazım yanlışı sebebiyle ilgili reklamlar potansiyel müşterilere gösterilmiyordu, bunun önüne geçildi.
Örnek: birNC web tasarım kelimesi için adwords reklamı veriyor diyelim. Reklamlarında web tasarım yerine yanlışlıkla -a- harfini yazmayı unutarak web tsarım yazması durumunda da artık reklam kullanıcıya sunulacaktır.
→ Tam eşleşme tekil/çoğul formları: Önceden tam eşlemeli olarak eşleştirilen bir anahtar kelimenin çoğulu adwords reklamlarında kullanıcıya gösterilmiyordu. Ancak yeni değişiklikle tam eşleştirilmiş tekil bir reklam anahtar kelimenin çoğul hali kullanıcı tarafından arandığında da ilgili adwords reklamı gösterilecek.
Örnek: birNC web sitesi tasarımı kelimesinde tam eşleşmeli reklam veriyor diyelim. Kullanıcı Google'da web sitesi tasarımları yani sonuna -ler- -lar- çoğul hecelerini ekleyip arama yaptığında da birNC'nin web sitesi tasarımı adwords reklamıyla karşılaşacaktır.
→ Anahtar kelimedeki yapım eki değişikliği: Daha önce adwords reklamlarındaki kelimeler tam yazıldığı gibi kullanıcın aramasına göre vitrin ediliyordu. Şimdi ise ekli anahtar kelime aramalarında da verilen reklam kullanıcıya ulaşmaktadır.
Örnek: birNC web sayfa tasarım kelimesinde adwords reklamı vermektedir diyelim. Kullanıcı Google arama motorunda web sayfa tasarımı yani sonuna -ı- harfini ekleyip arama yaptığında da ilgili birNC adwords reklamı kullanıcıyla buluşabilecektir.
 

Bu konuyu görüntüleyenler

Benzer konular

Üst