google programmatic nedir ne işe yarar | Seo Forumu, Google Forumu, Webmaster Forumu - Google Forum!

Search Engine Optimization!

Platform sizlere, Google servisleri ve Seo hakkında destek alma, bilgi edinme ve tartışma olanağı tanır. Katılım ve kullanım tamamen ücretsizdir.

google programmatic nedir ne işe yarar

  1. ferhatkortak

    Programatik reklamcılık nedir

    Programatik reklamcılık, tamamen veriye dayalı,anlık teklifler (RTB - real time bidding) ve buna ek bazı yöntemlerle, yayıncı ve reklam veren arasında satın almayı borsalar üzerinden sağlayan reklamcılık modeli diyebiliriz. Programatik reklamcılığın temel özelliklerinden biri, bu satın almaların...
  2. ferhatkortak

    Programatik Reklamcılık Nedir?

    Programatik reklam, gerçek zamanlı reklam ihalelerinin gerçekleştiği, reklam tekliflerinin anlık gerçekleştiği otomatize olmuş reklam tekliflerinin alıp verildiği eko sistem sürecidir. Reklam envanterinin satılmasını ve satınalınmasını sağlar. Peki programatik reklamcılık nedir? En basit...
  3. ferhatkortak

    Programatik Reklamcılık Nasıl Çalışır?

    Dijital Pazarlama ile ilgili iseniz, büyük olasılıkla programatik reklamcılığı da duymuşsunuzdur. Programatik reklamcılığın reklam performanslarını nasıl artırabileceğini anlatan makaleler dahi okumuş olabilirsiniz, fakat bu konuda ki içerikler ne yazık ki zaman zaman çok karışık ve şehir...
  4. ferhatkortak

    Programatik Reklamcılık İçin 5 Neden

    Aşağıda, reklamcılığınızı programatik yapmanız için 5 iyi neden verilmiştir. Reklam bütçenizi akıllıca harcayın Programatik reklamcılık, kullanıcıları ayrıntılı bir düzeyde hedeflemenize olanak tanır. Parmaklarınızın ucunda inanılmaz miktarda veriye erişimle (tabii ki GDPR uyumlu)...
  5. ferhatkortak

    Programatik Reklamcılığın Formatları

    Programatik reklamcılık artık birbirinden farklı reklam biçimini kapsıyor. On yıl önce sadece görüntülü reklamcılık vardı, ancak şimdii farklı ve büyüyen seçenek var. Display Programatik reklamcılığın en eski biçimi display reklamcılıktır. Ancak, reklamlar statik kalmak yerine dinamik hale...
  6. ferhatkortak

    Programatik Reklamcılığı Kullanmadan Önce Tavsiyeler

    Programatik reklam satın almaya başlamadan önce, doğru soruları sormak ve gerçekte ulaşmak istedikleriniz için net bir strateji oluşturmak önemlidir. Kendinize sormanız gereken üç ana soru şunlardır: Programatik reklam, hedef kitlenize ulaşmamıza yardımcı olabilir mi? Marka bilinirliği için...
  7. ferhatkortak

    DSP Seçerken Dikkat Etmeniz Gerekenler

    Öncelikle programatik reklamcılıkla ulaşmayı hedeflediğiniz kitleyi düşünün, hedef kitlenizin bulunduğu ülkeye uyumlu, çalışmayı düşündüğünüz yayıncıların SSP’leri ile bağlantı kurmakta sıkıntı yaşamayacağınız, daha fazla erişim, kitle segmentasyonu sunan bir DSP ile çalışacağınızdan emin olun...
  8. ferhatkortak

    Programatik Reklamcılıkta Kreatif

    Pazarlamacılar için programatik görüntülü reklamcılık oluşturmanın iki farklı yolu vardır. Creative management platform (CMP) veya Cmp kullanılmadığı süreç olarak özetlene bilir. CMP olmadan, görüntülü reklamları kendiniz tasarlayıp kodlamak gerekmektedir. Bunu nasıl yapacağınızı gösteren...
  9. ferhatkortak

    Programatik Reklamcılığın Geleceği

    Programatik reklamcılık yeni bir şey değil, yine de sürekli değişiyor. Yeni teknolojiler, düzenlemeler ve en iyi uygulama, bunu dijital pazarlamanın heyecan verici bir unsuru haline getiriyor. Yine de programatik reklamcılık için gelecekte nelere dikkat etmelisiniz? Programatik reklamcılığı...
  10. ferhatkortak

    Programatik Reklamcılık Sözlüğü

    Publisher: Dijital yayınları dağıtan bir şirket. Örnekler şunlardır: sahibinden.com, hurriyet.com, olaytv.com.tr Supply-side Platform (SSP): Yayıncıların(publisher) envanterlerini satmalarına olanak tanır. Tek bir arabirim üzerinden çeşitli network, exchanges, platformlara erişim. Demand-side...
  11. ferhatkortak

    Kreatif yönetim platformları

    Kreatif yönetim platformları, pazarlama ekiplerinin çeşitli formatlarda kaliteli görüntülü reklamları hızla oluşturup yayınlamasına olanak tanır. Gerçek zamanlı reklam analizlerine dayalı olarak resimleri ve mesajları özelleştirmek için verileri kullanır. Bir CMP kullanarak, en küçük şirket içi...
  12. ferhatkortak

    Dinamik Reklam Optimizasyonu

    Dinamik reklam optimizasyonu, bir sonraki seviye dinamik reklamdır. Şu anda, görüntülü reklamcılık yapan pazarlamacıların kullanabileceği en iyi programatik yaratıcı teknolojiler kombinasyonudur. DCO, pazarlamacıların belirli bir kitle segmenti için en iyi reklam öğesi kombinasyonunu optimize...
  13. ferhatkortak

    Programatik Reklamcılığın Faydaları

    Maliyetleri Düşürür, Operasyonel Süreçleri Kısaltır ve Verimli Hale Getirir. Klasik medya satın alma süreçlerindeki gibi, insana dayalı bir süreç yoktur. Tüm, DSP teklifleri içerisinde, yayıncı açısından en optimum teklif otomatik olarak ve çok kısa bir sürede yayınlanır. Tüm Kanallardan Gelen...
  14. ferhatkortak

    Programatik'in Adwords ve Adsens'ten Farkı Nedir ?

    Aslında Google Adwords, RTB teknolojisini uzun zamandır kullanıyor. Hatta bu teknolojiyi yaygınlaştıran ve en etkin kullanan network. Ancak, gerek Google benzeri farklı networkle çalışmak istediğinizde, gerekse premium satış dediğimiz, yayıncının direk reklam verenle anlaşma yaptığı modellerde...
  15. ferhatkortak

    Programatik Satın Alma Biçimleri

    Yazımızın başında, programatik reklamcılığın, RTB’den farklı olarak bazı premium satın alma seçeneklerini de barındırdığını söylemiştik. Şimdi bu satın alma biçimlerini, tercih sırasına göre aşağıda inceleyelim. Automated Guaranteed : Yukarıda “other terms” altında bu satın alma biçimine ait...
  16. ferhatkortak

    Programatik Satın Alma Nedir?

    Programatik Reklam modeli en basit tanımıyla veriyi analiz edip, teknolojiyi kullanarak medya satın alımını daha hızlı ve akıllı hale getiren yöntemdir.* Bu teknoloji markaların mesajlarını platform ve kanallar arasındaki çapraz karşılaştırmalarla, gerçek zamanlı sinyaller doğrultusunda, etkin...
  17. ferhatkortak

    Programatik Real Time Bidding Nedir ?

    Real-time bidding’in genellikle programatik ile aynı şey olduğu düşünülse de bu doğru değil. Programatik, reklam alışverişinin insan kontrolünde fakat yazılımlar aracılığı ile yapılmasıdır. Real-time bidding ise programatik satın almada kullanılan 4 farklı yöntemden biridir. Programatik bir...
  18. ferhatkortak

    Renault'un Programatik Reklamları

    Yapı Kredi’nin programatik TV reklamının ardından Türkiye’nin ilk programatik radyo reklamı da Renault’tan geldi. Renault araç satışlarını artırmayı hedefleyen projede tüm dijital reklamlar, medya ajansı MEC tarafından, Renault satış döngüsüne katkıda bulunacak şekilde planlandı. Proje...
  19. ferhatkortak

    Türkiye’nin İlk Programatik TV Reklamı

    Bankacılık hizmet ve ürünlerinde yeniliklerin öncüsü olan Yapı Kredi, reklamveren olarak da yine bir ilke imza attı. Reklam hedefleme teknolojilerinin en ileri uygulaması olan programatik ile Türkiye’nin ilk izleyici hedeflemeli reklam satın almasını gerçekleştiren Yapı Kredi, televizyonda...
  20. ferhatkortak

    Programatik Reklam Teknolojisi

    RTB yani Gerçek Zamanlı Teklif modeli ile çalışan programatik ile tüm reklam alanlarına neredeyse ulaşabilmektesiniz. Programatik ile dynamic görsel optimizasyonu ve kişi segmentleri çok derin yapılabilmektedir. RTB Programatik teknolojisi sayesinde kullanıcıların site içi davranışlarından daha...
  21. ferhatkortak

    Programatik Reklamların Marka Bilinirliğine Katkısı

    Programatik Reklamların Marka Bilinirliğinin Katkısı Programatik reklamlar, Reklamverenler tek bir platform üzerinden SSP'lere bağlı birçok yayıncının reklam alanını satın alabilme, data kullanımı sayesinde de daha hedefli yayınlar yaparak doğru yerde doğru kişiye ulaşabilme şansını yakalıyor...
  22. ferhatkortak

    Programmatic TV Aracı

    Adobe, çapraz platformlara ve bağlantılı cihazlara özel programatik reklamcılık pazarını televizyon izleyicileri üzerinden genişletmek istiyor. Adobe, TV reklamlarını çapraz platformlar arası programlayan bir formatla karşımıza çıktı. Adobe Advertising Cloud’ın bir parçasını oluşturan, dijital...
  23. ferhatkortak

    Programatik Reklamlarına İlgi Artıyor

    IAB Avrupa’nın gerçekleştirdiği Dijital Video Reklamcılığı Araştırması’na göre video reklamlarında tıklama yerine marka değerleri öne çıkmaya başladı. 31 farklı pazardan 650 reklamveren, ajans ve yayıncının katılımıyla yapılan araştırmada; dijital video ve pazarlama yöntemlerinin sektör...
  24. ferhatkortak

    Programatik RFP Nedir ?

    Teklif isteği (RFP) sizin gibi medya planlayıcılarından, reklamcılık amaçlı medya (envanter) satın alma isteği ileten envanter sağlayıcılarına gönderilen bir belgedir. Çoğu envanter sağlayıcısı veya yayıncı, yalnızca kendileriyle bir RFP üzerinden iletişime geçildikten sonra alıcılara envanter...
  25. ferhatkortak

    Pazar Yerinden RFP Gönderme Nasıl Yapılır ?

    Envanter > Pazar Yeri'ne gidin. Programatik Garantili'ye uygun yayıncıları görmek için sağdaki Envanteri Filtrele bölmesinden Taahhüt > Garantili'yi seçin. RFP göndermek istediğiniz yayıncıyı seçin. Yayıncı bölmesi sağ tarafta görünür. Teklif iste'yi tıklayın. Formu istediğiniz özelliklerle...
  26. ferhatkortak

    Programatik Reklam Teknolojisi

    RTB yani Gerçek Zamanlı Teklif modeli ile çalışan programatik ile tüm reklam alanlarına neredeyse ulaşabilmektesiniz. Programatik ile dynamic görsel optimizasyonu ve kişi segmentleri çok derin yapılabilmektedir. RTB Programatik teknolojisi sayesinde kullanıcıların site içi davranışlarından daha...
  27. ferhatkortak

    Programatik Reklamların Marka Bilinirliğinin Katkısı

    Programatik reklamlar, Reklamverenler tek bir platform üzerinden SSP'lere bağlı birçok yayıncının reklam alanını satın alabilme, data kullanımı sayesinde de daha hedefli yayınlar yaparak doğru yerde doğru kişiye ulaşabilme şansını yakalıyor. Bunun yanı sıra DMP (Data Management Platform) ve DSP...
  28. ferhatkortak

    Kimler Programatik Reklamcılık Kullanıyor?

    Geleneksel reklam kanalları, artık hareketli ve dinamik dijital reklamcılık modellerine daha hızlı adapte olmaya çalışıyor. Billboard’ları, otobüslerin üzerinde görülen ve artık dijital ekranlara bağlanan reklamları, alışveriş reklamlarını düşünün. Artık tüm bu alanlar geleneksel ücret ödeme –...
  29. ferhatkortak

    Programatik Reklamın Tarihi

    Programatik reklamın tarihine göz atmak aslında çevrimiçi reklamcılığın tarihine göz atmak anlamına gelmeli. Çünkü gerçek zamanlı, online yayınlar olmadığı sürece programatik bir teklif alanı da olamaz. Dünyadaki ilk çevrimiçi reklam 1994 yılında verilmiş. Şu an Wired Magazine olarak anılan...
  30. ferhatkortak

    Google’ın Programatik Reklamcılık Macerası

    Bu doğrultuda Google, 2007 yılında 3,1 milyar dolar gibi ütopik bir rakam ödedi ve DoubleClick’i satın aldı. Double Click bugün Google bünyesinde kullanılan etkin bir araç. Double Click dijital pazarlama sistemi, alıcıların birden çok kanal üzerinden reklam yayınlatma faaliyetleri yürütmesine...
  31. ferhatkortak

    Real Time Bidding Nedir ?

    Günümüzde dijital reklam dünyası çok hızlı bir şekilde değişiyor. Hayatımıza her geçen gün yeni bir kavram ekleniyor. Dijital reklamcılığın geleceği olan programatik satın alma ve bunun bir parçası olan Real Time Bidding kavramı ise ülkemize hızla giriş yaptı. Dijital reklam dünyasının yeni...
  32. ferhatkortak

    Real Time Bidding Nasıl Çalışır ?

    Programatik satın alma evreninin bir parçası olan gerçek zamanlı açık arttırma (RTB) sistemi, reklam alanlarını normal satın alma sistemindeki gibi kampanya öncesinde rezerve edilerek ayırmak yerine, reklam verenler için verimli olacak gösterimleri kendisine alma şansı veriyor. Reklam veren...
  33. ferhatkortak

    Real-Time Bidding Sisteminin Faydaları

    Reklamveren: Doğru reklam gösterimi ile doğru hedef kitleye ulaşma ve potansiyel müşteriyi yakalama, ileri hedefleme imkanları, daha az maliyetle daha etkili ve verimli reklam kampanyası (daha fazla karlılık), şeffaflık. Yayıncı: Daha fazla ve doğru hedef kitleye reklam gösterimi ve buna bağlı...
  34. ferhatkortak

    Real-Time Bidding Sisteminin Sınırlılıkları

    Yayıncının her kırılımda envanter sağlayabilmesi için ekosisteme adaptasyon süreci, proses içerisindeki performans-verim dengesi (Yayıncı konvansiyonel sistemden daha az kazanıyor olursa kaynaklarını RTB dışında değerlendirecektir). RTB ekosisteminde daha fazla envanter açılması ve rekabetten...
  35. ferhatkortak

    Programatik Satın Alma Nedir?

    Gün geçtikçe gelişen teknolojiden reklam sektörü de her geçen gün kendine düşen payı alıyor. TV reklamları, basılı reklamlar, bilgisayarların hayatımıza girmesiyle web reklamları, telefon kullanımının giderek artmasıyla mobil reklamlar markalar tarafından mesajlarını hedef kitlelerine iletmek...
  36. ferhatkortak

    Gerçek Zamanlı Teklif

    Bir web sitesine girdiğinizi ve buradan çok sayıda çelik tencere seti baktığınızı düşünün. Farklı markalar, farklı fiyatlar. Belki bazılarını favoriler listenize eklediniz, belki bazıları artık sepetinizde. Fakat bir şekilde ürün satın almadan web sitesinden çıktınız. İnternet sörfünüze devam...
  37. ferhatkortak

    Tüm Gerçek Zamanlı Teklifler ‘’Programatik Reklamcılık’’ Mı Olur?

    Şöyle söyleyelim, Gerçek Zamanlı Teklif temelli reklamlar, programatik reklamcılığın oldukça önemli bir kısmını oluşturuyor. Fakat tamamını değil. Gerçek zamanlı teklif metodunu kullanmayan bazı programatik reklamcılık türleri de var. Programatik reklamcılıkta temel amaç reklam satın alma...
  38. ferhatkortak

    DSP’lerde Kullanıcıya Reklam Gösterimi

    DSP nedir ve veri sağlayıcılardan kullanıcı verilerini nasıl elde eder? RTB nedir ve RTB (Real Time Bidding) platformları nasıl çalışır? sorularını incelememiz gerekir. İlk olarak bazı temel kavramları inceleyerek başlıyoruz… Çerezler ve alan tanımlamaları; Çerez, bir kullanıcının...
  39. ferhatkortak

    DSP, SSP ve Ad Exchange Nerelerde Kullanılır?

    DSP, SSP ve Ad Exchange gibi yapılar birbirinden farklı özelliklere sahip olduğu gibi kullanıldığı noktalarda değişiklik gösterebilmektedir. DSP platformunda iletilen talepler çok büyüktür. Bu yüzden çok uzun sürmeden sadece milisaniyeler içeriisnde bütün envanterlerin kabul edilerek...
  40. ferhatkortak

    Dsp'nin Temel Özellikleri Nelerdir?

    RTB (Real Time Bidding) RTB yapısı ile reklamveren kampanyaları için gerçek zamanlı teklif vererek girdiğiniz teklife uygun ve yüksek performans alacağınız reklam alanları belirlenir ve reklamlarınızın bu alanlarda yayınlanması sağlanır. Maksimum Erişim Dünyadaki önemli ad exchange...
Üst