google ads reklam verme | Seo Forumu, Google Forumu, Webmaster Forumu - Google Forum!

Search Engine Optimization!

Platform sizlere, Google servisleri ve Seo hakkında destek alma, bilgi edinme ve tartışma olanağı tanır. Katılım ve kullanım tamamen ücretsizdir.

google ads reklam verme

  1. ferhatkortak

    Ads Yeniden Pazarlama Nedir?

    Yeniden pazarlama (remarketing), reklam verenlerin reklamlarını web sitelerini ziyaret eden, ancak dönüşüm gerçekleştirmeyen kullanıcılara gösterebilecekleri bir hedef yöntemdir. Kullanıcı satın alma döngüsünün herhangi bir aşamasında olabilir. Google Ads’de, yeniden pazarlama kampanyaları hem...
  2. ferhatkortak

    Ads Negatif Anahtar Kelimeler Nasıl Kullanılır?

    Negatif anahtar kelimeler yardımıyla belirli kelime veya kelime öbeklerinde göstermekten kaçınabilirsiniz. Örneğin, negatif anahtar kelimelere “ücretsiz” gibi kelimeler ekleyerek, Google’a reklamlarınızın ücretsiz kelimesini içeren aramalarda görünür olmaması gerektiğini bildiriyorsunuz...
  3. ferhatkortak

    Google Ads’de Anahtar Kelimeler Nasıl Belirlenir?

    Anahtar kelimeler, reklam verenlerin web sitelerine Google Ads’de teklif vererek ziyaret çekmek için kullandıkları kelime öbekleridir. Google Anahtar Kelime Planlayıcı yardımıyla, kampanyalarınız için alakalı ve yüksek kaliteli anahtar kelimeler bulabilirsiniz. Anahtar kelimeler Google Ads...
  4. ferhatkortak

    Arama Terimleri Raporu Nedir?

    Arama terimleri raporu, web sitenize ziyaretçi çeken sorguların listesini gösterir. Arama terimi raporlarının yardımıyla, yeni negatif anahtar kelimeler bulabilir ve hangi anahtar kelimelerin diğerlerinden daha etkili olduğunu görebilirsiniz. Bu rapor ayrıca reklam verenlerin kampanyalar için...
  5. ferhatkortak

    PPC Pazarlama Nedir?

    PPC, reklamınız her tıklandığında ödeme yaptığınız ‘Tıklama Başına Ödeme’ anlamına gelen popüler bir modeldir. CPM, CPC ve CPV Arasındaki Fark Nedir? CPM: 1000 gösterim başına ödediğiniz tutardır. CPC: Tıklama başına maliyet, her bir tıklama için ödediğiniz tutardır. CPV: Video izlenme...
  6. ferhatkortak

    Google Kalite Puanı nedir?

    Google Kalite Puanı, kullanılan anahtar kelimelerin alaka düzeyi, tıklama oranı, açılış sayfası kalitesi ve alaka düzeyi, reklam metni alaka düzeyi ve reklam hesabı performansının geçmiş performansı gibi birçok faktöre dayalı olarak verilen bir derecelendirmedir. Temel olarak, reklamınızın...
  7. ferhatkortak

    Google Reklam Sıralaması Nedir?

    Reklam Sıralaması, bir reklamın Google sayfasındaki konumudur. Teklif, reklam kalitesi, reklam sıralaması eşikleri, rekabet, kullanıcının arama bağlamı ve uzantılarınızın ve diğer reklam biçimlerinin beklenen etkisi ile belirlenir. İyi bir reklam sıralaması, reklamın diğer reklamlardan daha...
  8. ferhatkortak

    Google Ads Neden Önemlidir ?

    Google Ads’in organik pazarlamaya göre avantajı, kısa sürede getirdiği ziyaretçi sayısıdır. Bir işletmenin ürün ya da hizmetlerini hızlı bir şekilde tanıtması gerekiyorsa, Google Ads dönüşümü artırmak için en iyi pazarlama platformu olabilir. Doğru müşterileri doğru zamanda hedeflemenize...
  9. ferhatkortak

    Google’a Reklam Nasıl Verilir?

    Google Ads’in ne işe yaradığını anladığımıza göre, şimdi adım adım Google’a nasıl reklam vereceğinizi inceleyelim. Google’a reklam vermek için öncelikle işletmenizin bir Google Ads hesabı olması gerekiyor. Reklam hesabınız yoksa, oluşturmak için ads.google.com’a girip, sağ üstte ya da sol altta...
  10. ferhatkortak

    Google Ads Görüntülü Reklam Ağı

    Görüntülü Reklam Ağı, reklamınızı farklı web sitelerinde göstermek için Google’ın web sitesi iş ortaklarından yararlanır. Google, iki milyondan fazla web sitesine sahip olduğu için tüm internet kullanıcılarının %90’ından fazlasına ulaşır. Bu da Görüntülü Reklam Ağı’nı (GIF, metin, video veya...
  11. ferhatkortak

    Google Ads Kampanya Türleri

    Google, reklamınızı oluşturmak için seçebileceğiniz çeşitli kampanya türleri sunar ve tüm kampanya türlerini iki bölüme ayırır: Arama Ağı (Search Network) Görüntülü Reklam Ağı (Display Network) Arama Ağı (Search Network) Arama Ağı’ndaki reklamlar, aradığınız anahtar kelime sonuçlarının...
  12. ferhatkortak

    Google Ads Nasıl Çalışır?

    Google Ads’in çalışma şekli oldukça basittir. Kullanıcılar aradıkları anahtar kelime sorgularında, sonuçları Google’da listelenmiş bir şekilde görür. Bu listelenmiş sonuçlar, aratılan anahtar kelimeyi hedefleyen ücretli bir reklam içerebilir. Örneğin, aşağıda görebileceğiniz gibi Google’a...
  13. ferhatkortak

    Google Ads Nedir?

    Google Ads, Google tarafından sunulan ücretli bir çevrimiçi reklamcılık platformudur. Reklamlarınızın Google sorgularında, iş ortağı web sitelerinde ya da Youtube’da gösterilmesini sağlar. Google başlangıçta Google Adwords ismini verdiği reklam platformunu, 2018’de Google Ads olarak yeniden...
  14. ferhatkortak

    Adsense Reklam Dengesinde Sonuç

    Reklam dengesinin aşırı güvenilir bir özellik olduğunu söylemek mümkün değildir. Yukarıdaki mantık sadece çok fazla miktarda trafik elde ettiğinizde geçerli olmaktadır. Örneğin ayda milyonlarca ziyaretçi alıyorsanız bu reklam dengesinin bir mantığı olacaktır. Ancak, ayda 1.000 görüntülenme alan...
  15. ferhatkortak

    Ads.txt Dosyasına Elle Ekleme Nasıl Yapılır ?

    Ads.txt dosyasını kullanmak için önce bunu oluşturmanız gerekmektedir. Eğer “… site için ads.txt dosyası oluşturun” hatasını görüyorsanız aşağı ok seçeneğine tıklayın. Daha sonra İndir seçeneğine tıklayıp ads.txt dosyasını otomatik olarak indirin. Dosyayı indirdikten sonra yapmanız gereken...
  16. ferhatkortak

    Ads.txt Dosyasını Eklentiyle Ekleme

    Google AdSense kullanarak sitende reklam yayınlamayı düşünüyorsan ads.txt dosyasına mutlaka ihtiyacınız olacaktır. Bunun için dosyayı elle yüklemeyi düşünebilirsiniz. Fakat WordPress siteniz varsa sitenizin kök diziniyle uğraşmanıza gerek kalmayacaktır. Ads.txt Manager eklentisini yükleyip...
  17. ferhatkortak

    Google Ads Sonuç Analizlerini Düzenli Yapma

    Google Ads reklamlarınızda performansı ve ortaya çıkan trafiği düzenli olarak takip etmeniz gerekiyor. Arama ağında gösterim payını her bir anahtar kelime için belirlemeniz gerekiyor. Rekabet durumu, kalite puanı ve diğer tüm bileşenleri her anahtar kelime özelinde belirlenmelidir. Daha sonra...
  18. ferhatkortak

    Google Ads Açılış Sayfanızın Yüklenme Hızını Düşürme

    Açılış sayfanızın yüklenme süresi kalite puanını hesaplarken çok önemlidir. Uzun sürede yüklenen açılış sayfası kalite puanınızı olumsuz etkileyecektir. Meta verileri, yavaş yönlendirmeler, çok sayıda yönlendirme, geçiş sayfaları, yavaş sunucular, büyük sayfa boyutu gibi birçok sebep yüklenme...
  19. ferhatkortak

    Google Ads Açılış Sayfası Optimizasyonu Yapma

    Açılış sayfanızın optimizasyonu kalite puanını yükseltmede en etkili yöntemlerden biridir. Açılış sayfanız her bir reklam grubunuzda hedeflediğiniz anahtar kelimelerinizi barındıran içeriklere sahip olmalıdır. Her reklam grubu için açılış sayfası tasarlamanız çok zor olsa da alaka düzeyini...
  20. ferhatkortak

    Google Ads İlgi Çekici Reklam Metin Oluşturma

    Google Ads kalite puanını etkileyen en önemli unsurlardan biri reklam metnidir. Bu yüzden reklam metninin ziyaretçilerin ilgisini çekmesi gerekiyor. Doğru reklam metinlerini oluşturarak insanların reklamlarınıza tıklamasını sağlayabilirsiniz. Anahtar kelimelere de yer vererek ziyaretçilere...
  21. ferhatkortak

    Google Ads Reklam Metni Oluşturma

    Reklam metinleriniz mutlaka anahtar kelimelerinizle alakalı ve uyumlu olmalıdır. Anahtar kelimelerinizle reklam metinlerinizin uyumlu olması kalite puanınızı arttıracaktır. Kalite puanınızın artmasının yanında tıklanma oranınızı da arttırabilirsiniz. Reklam metinlerinizde hedeflediğiniz anahtar...
  22. ferhatkortak

    Google Ads Reklam Gruplarına Göre Kampanya Oluşturma

    Kampanyalarınızda hedeflediğiniz reklam gruplarına yönelik çalışmalar yapın. Böylece arama sorgusu ve reklam arasındaki alaka düzeyi yükselir. Reklamlarınızda belirlediğiniz anahtar kelimelere özgü birçok reklam grupları ayarlayın. Reklam Grubu: Kitap Reklam Grubu: Giyim Reklam Grubu...
  23. ferhatkortak

    Google Ads Negatif Anahtar Kelimeleri Kullanın

    Negatif anahtar kelimeler reklam gruplarınıza eklediğiniz bir kelime grubudur. Bu anahtar kelimeler reklamınızın gösterilmesini engelleyen anahtar kelime gruplarıdır. Yani negatif anahtar kelimeler sayesinde reklamınızı göstermek istemediğiniz anahtar kelimeleri belirleyebilirsiniz. Böylece...
  24. ferhatkortak

    Google Ads Kalite Puanı Yükseltme

    Kalite puanınız yüksekse, düşük bütçelerle etkili reklamlar oluşturabilirsiniz. Google reklam bütçesini düşürerek yüksek verim elde etmek isteyen web siteleri için kalite puanının arttırılması gerekiyor. Google Ads kalite puanını yükseltmek için yapabileceğiniz çok sayıda çalışma vardır. Bu...
  25. ferhatkortak

    Google Ads Keşfet Nedir?

    Google Keşfet (Discover), Google tarafından yayınlanan ve kullanıcılar için arama deneyimini geliştirmeyi amaçlayan nispeten yeni bir özelliktir. IOS ve Android için Google uygulamasının ana sayfasında ve mobil cihazlarda Google.com anasayfasında görünen bir akışdır. Kullanıcılar özet akışlarını...
  26. ferhatkortak

    Google Ads ile Keşif Reklamları Oluşturma

    Google Discovery reklam kampanyaları, ürün veya hizmetinizi kullanıcıların önüne koyarak potansiyel müşterilerinize ulaşmanıza olanak tanır. Google Keşif Reklamları, Google Görüntülü Reklam Ağı‘na benzer şekilde, yakın ilgi alanı ve pazardaki kitleleri hedeflemenize olanak tanır. Ayrıca...
  27. ferhatkortak

    Google Ads Görüntülü Reklam Ağı Reklam Verme

    Google Ads ile Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları nasıl oluşturulur, Google banner reklam verme adımları ve Görüntülü reklam ağı stratejileri için aşağıdaki adımları takip edin. 1. Adım: Kampanya Türü Seçin Google Ads reklamlarında çeşitli kampanya türleri bulunur. Google Ads paneline giriş...
  28. ferhatkortak

    Google Ads Arama Ağı Reklamları Nedir?

    Google’da bir şey arıyorsanız, Google Arama Ağı kampanyaları yayınlayan reklamverenlerle zaten hergün karşılaşıyorsunuz. Google Arama Ağı Kampanyaları, arama sonuçlarında bir görüntülü reklam olan Google Arama’nın, arama listelerinde reklam göstermenize olanak tanır. Aşağıdaki Google sorgusu...
  29. ferhatkortak

    Google Ads Hesabı Nasıl Oluşturulur ?

    Bir Google Ads kampanyası oluşturmak için bu talimatları izlemeniz yeterlidir. Her şeyden önce bir Gmail hesabınız olması gerekiyor. Bir Gmail hesabınız varsa Google Ads başlangıç sayfasını açın ve hemen başlayın butonuna tıklayın. Eğer bir Gmail hesabınız yoksa işe bir Gmail hesabı edinmekle...
  30. ferhatkortak

    Google Ads Yeni Kampanya Nasıl Oluşturulur ?

    Google Ads’de herkesin kolay ve etkili reklamlar oluşturabilmesi için 2 mod vardır. Hali hazırda basit mod açılır. Eğer Google Adwords konusunda hiçbir tecrübeniz yoksa bu modla ilerleyebilirsiniz. Amacınıza göre bir hedef seçin ve ileri butonuna tıklayın! Ancak biz bu rehberide size uzman...
  31. ferhatkortak

    Google Ads Kampanya Hedefi Belirleme Nasıl Yapılır ?

    Uzman moduna geçtikten sonra açılan yeni sayfadan işletmemiz için bir hedef seçmemiz gerekiyor. Sizin bu kampanyayı oluşturmadaki, reklam vermekteki amacınız nedir? Satış: Online, uygulama içi, telefon aracılığıyla veya mağazada gerçekleştirilen satışları artırmak için seçilebilir. Potansiyel...
  32. ferhatkortak

    Google Ads Kampanya Türü Seçme

    Bu makale Arama Ağı reklam verme rehberi olduğu için Arama Ağı seçeneğini işaretliyoruz ve alttaki bölüme, reklam vermek istediğiniz web sitesi adresini yazıp, sıradaki adıma geçiyoruz.
  33. ferhatkortak

    Google Ads Kampanya Ayarlarını Düzenleme

    Bu adımda kampanya ayarlarımızı yapmaya başlıyoruz. Önce kampanyamıza bir isim verelim. Daha sonra açacağınız kampanyalarla karışmaması için hedef ve amaç belirten isimler koyabilirsiniz. Örneğin; Döner-Sipariş-Web Kampanya adımızı yazdıktan sonra reklamlarınızın, Google’ın iş ortaklığı yaptığı...
  34. ferhatkortak

    Google Ads Reklam Grubu Oluşturma Nasıl Yapılır ?

    Sıra geldi Google Ads reklam gruplarımızı oluşturmaya, önce reklam grubumuza, ayırt edici bir isim verelim. Kebapçıysanız ve çeşitli ürünleriniz varsa daha alakalı reklam deneyimi sunmak için ürünlerinizi reklam gruplarına ayırmalısınız. Örneğin; döner grubu, kebap grubu gibi isimler vererek...
  35. ferhatkortak

    Google Ads Metin Reklamı Ayarlama

    Bu rehberde reklam grubumuzu ve anahtar kelimelerimizi “döner” olarak belirlediğimiz için reklam metinlerimizi de döner ile ilgili yazıyoruz. Bir reklam grubu için birden fazla reklam yazmanız mümkündür. Bu yüzden ilgili grup için tüm anahtar kelimelerinizi kullanarak reklamlarınızı...
  36. ferhatkortak

    Google Ads Duyarlı Arama Ağı Reklamı Nedir ?

    Duyarlı arama ağı reklamlarıyla, birden fazla başlık ve açıklama yazabilirsiniz. Google bunları bir araya getirerek reklamlara dönüştürür. Duyarlı reklam oluşturmak için aşağıdaki görselleri takip edin. Duyarlı arama ağı reklam panelini açtıysanız şimdi duyarlı reklam metinlerimizi yazalım...
  37. ferhatkortak

    Google Ads Dinamik Arama Ağı Reklamı

    Dinamik Arama Ağı Reklamları, anahtar kelimelerin aksine web site içeriğine göre açılan reklamlardır. Sistem içeriğinizi toplayıp analiz ettikten sonra, otomatik olarak eşleşecek başlıklar ve açılış sayfaları oluşturarak tüm bu verileri alakalı arama terimleriyle eşleştirir. Dinamik reklam...
  38. ferhatkortak

    Google Ads Telefon Araması Kampanyası Oluşturma

    Telefon araması Google Ads kampanyası, yine Arama Ağı Reklamları üzerinden oluşturulan, web sitesi gerektirmeyen reklamlardır. Sadece mobilde yayınlanır ve reklama tıklanınca direkt telefon araması başlatır. Google Ads Telefon araması kampanyaları oluşturmak için aşağıdaki adımları izleyin. 1...
  39. ferhatkortak

    Google Ads Reklam Türleri Nelerdir ?

    Google Ads reklam verme hizmetinden yararlanmak için öncelikle platformda hangi reklam türlerinin yer aldığını bilmeniz gerekir. Google Adwords’de ihtiyaçlarınıza göre özelleştirilmiş reklam verebileceğiniz 5 reklam türü vardır. Her bir reklam türü farklı stratejiler ve hedeflerde kullanılır...
  40. ferhatkortak

    Arama Ağı Reklamları Nedir ?

    Google arama ağı reklamları, reklamınızı Google Arama sayfasında yayınlamanıza olanak tanır. Arama ağı reklamları en çok kullanılan reklamlardır. Bu reklamları tıklayan herkesin potansiyel bir müşteri olması muhtemeldir. Arama ağı kapsamında verilen Google Ads reklamları, Google arama...
Üst